1 / 25
Aug 2017

Witam, mam problem ze zadaniem http://pl.spoj.com/problems/FACTORIZ/42, mój kod: https://ideone.com/eBd1co78 - ciągle mam przekroczony limit czasu, mógłby ktoś podpowiedziec:
1. Czy mój algorytm byc moze po drobnych zmianach (bez zmiany całego algorytmu) zdołałby miec AC (sprawdzałem wiele testów i czas wykonania (dla jednego testu) z pewnością nie przekraczał 0.944s, nawet na tych wiekszych liczbach).
2. Co moze byc w tym zadaniu, czego mogłem nie przewidziec, moze ktoś ma jakies specyficzne testy do tego zadania?
3. Czy ma sens zastosowanie rekurencji w tym zadaniu?

To zadanie mnie bardzo męczy, chciałbym dodać, ze jestem amatorem i skonczyły mi sie pomysły jak zoptymalizowac ten kod (a rekurencyjnie nie potrafię tego zakodzić by było bardziej efektywniejsze niz to co mam obecnie), a szukając roznych algorytmów w internecie napotykałem się na same niezrozumiałe dla mnie i skomplikowane, a przez to wydawały się być wolnymi algorytmami

Z góry dziękuję za odpowiedź, Pozdrawiam Dominik

• created

Aug '17
  • last reply

Jun '20
  • 24

replies

• 1.8k

views

• 7

users

• 4

• 6

links

w prosty sposób można przyspieszyć (drobna zmiana w jednej linii) - ale nie jest wystarczające dla wszystkich testów - zresztą wtedy wychodzi błąd algorytmu i jest WA :slight_smile: (też łatwe do poprawy)

być może wystarczy sprawdzać podzielność nie przez wszystkie nieparzyste, a tylko te właściwe :slight_smile: - ale tego nie sprawdzałem

myślę, że optymalnym rozwiązaniem jest takie, w którym dla danej liczby od razu znamy jej najmniejszy podzielnik - pomyśl o takim rozwiązaniu - rozwiązanie bezsensowne, gdy mamy podać rozkład dla jednej liczby, ale gdy jest ich milion to statystyka robi swoje :slight_smile:

Masz na myśli linijke, w której jest: else if(dzielnik>=sqrt(liczba)) {printf("%d\n",liczba); break;} ?
Tej linijki to miałem chyba z 5 wersji i zadna nie wypaliła :stuck_out_tongue: