1 / 5
Sep 2017

Witam, Jestem kompletnie zielony w temacie programowania, ale próbuję zaczynam naukę zanim rozpocznę studia na kierunku infy, więc przepraszam za ignorancję :slight_smile:Podjąłem się próby zrobienia zadania o nazwie w nagłówku, ale mój kod wyrzuca mi same zera. Proszę o pomoc

#include <iostream>

using namespace std;
int ile, n, x, y, a1[100000], pasujace[100000];
int main()
{
   cin>>ile;
   a1[0]=2;

for (int i=0; i<ile; i++)

cin>>n>>x>>y;
    for(int i=0; i<n; i++)
    {
      a1[i]+1==a1[i+1];
        if(a1[i]%x==0 && a1[i]%y!=0 && (x,y)!=0)
            {
             a1[i]=pasujace[i];
            }
        cout<<pasujace[i]<<endl;
    }
return 0;
}

W zadaniu nie ma posortowania, ponieważ i tak nie wyskakują mi żadne liczby, więc nie poszedłem dalej.

• created

Sep '17
  • last reply

Sep '17
  • 4

replies

• 1.2k

views

• 3

users

• 1

link

to może najpierw warto przeczytać jakiś podręcznik do C/C++ ?
i zacząć od łatwiejszych zadań

a to że program daje w wyniku same zera to nic dziwnego, skoro zadeklarowałeś zmienną tablicową globalną i nic nie podstawiłeś do niej

Myślałem, że “a1[i]=pasujace[i];” odpowiada za dodanie rosnących liczb z ciągu do tablicy.
Jak w takim razie zapisać, że zmienne a1 spełniające warunek chcę zapisać w tablicy pasujace?
Przez ten czas szukałem informacji jak sprawnie przekopiowywać wybrane elementy z jednej tablicy do drugiej, ale niestety nie dałem rady. Pomożesz?

Popieram @mariusz193

Choć SPOJ nie zwróci na to uwagi, poważnym błędem jest już samo użycie tablic w tym zadaniu. A jest to jeden z najmniejszych błędów w Twoim kodzie.

Problem polega na tym, że jedyne co przyjdzie Ci z pomocy na forum to właśnie program z którego wyskakują jakieś liczby - alternatywą byłoby danie gotowca, co jest niezgodne z regulaminem.

Nie wiem. Może odpowiada. Ale na pewno nie w Twoim kodzie, co zresztą widać po jego outpucie. Fakt, że tego nie dostrzegasz, utwierdza mnie w przekonaniu, że @mariusz193 ma rację.